februari 2016 Nieuw! Samenwerking KWH en Luisterpunt: KWH-Luisterpanels Vanaf februari 2016 kunnen woningcorporaties gebruik maken van het KWH-Luisterpanel. KWH-Luisterpanels zijn klantenpanels van Luisterpunt, begeleid door een KWH-adviseur.
|
februari 2016 Woonstad Rotterdam haalt inspiratie van buiten Stel je eens voor dat de directeur van LandalGreenparks directeur zou zijn van een woningcorporatie. Wat valt hem op, wat zou hij veranderen? Zeventig medewerkers van Verhuur spiegelen in workshops hun klantgerichtheid aan inspirerende voorbeeldbedrijven.
|
februari 2016 Welbions zet klant én medewerker op #1 Welbions werkt aan zichzelf en aan het verbeteren van de dienstverlening. Met de klant als inspiratiebron. Alle 140 medewerkers doen mee aan de workshop “Jij en de klant!” uitgevoerd door Luisterpunt en Siebert & Wassink.
|
Januari/februari 2016 Stadgenoot op klantreis Veertig medewerkers Woningverhuur en directie en bestuur van Stadgenoot maakten de klantreis van de vertrekkende huurder. Nuttig, intensief en zéér veel enthousiasme! Persona’s kwamen tot leven en maakten duidelijk hoe klanten het verhuisproces ervaren.
|
december 2015 Vidomes luistert naar klanten over leefbaarheid in complexen Bewoners van complexen in Delft en Zoetermeer spraken in twee klantenpanels over leefbaarheid en veiligheid. Medewerkers van Vidomes, de gemeente en een welzijnsorganisatie luisterden aandachtig mee.
|
december 2015 Volle bak bij Workshops Klantreizen Drie keer stond hij in 2015 op het programma: de open inschrijving Workshop Klantreizen die corporatiemedewerkers letterlijk in de schoenen van de klant plaatst. In totaal hebben meer dan 200 personen deelgenomen aan de workshop. Voor het MT van De Sleutels in Leiden en het MT Klant en Woning van Stadgenoot in Amsterdam verzorgden we de workshop in 2015 incompany.
|
december 2015 Woonbedrijf ieder1 bevraagt klanten over service- en stookkosten Klantprocessen optimaliseren door middel van klantreizen. Woonbedrijf ieder1 nam alle dertien processen op deze wijze onder de loep. Na de eerste kwaliteitverbetering die dit opleverde, zijn de processen nu onderwerp van gesprek in klantenpanels. Na Klachtenafhandeling in 2014 stond nu Service- en Stookkosten op het programma. In 2016 volgt een klantenpanel met nieuwe en vertrekkende huurders.
|
november 2015 DUWO investeert in fysiek contact met huurders Als alles digitaal kan, wat blijft er dan nog over van klantcontact? DUWO gaat in 2016 actief op zoek naar inspirerende en motiverende klantcontacten in klantenpanels. Luisterpunt verzorgde een incompany opleiding voor elf medewerkers uit Leiden, Delft, Amsterdam en Den Haag over de inzet van klantenpanels.
|
november 2015 Stadlander legt oor te luister over digitalisering In een klantenpanel over digitalisering leerde Stadlander dat de volgende stap in het digitaliseringproces een stap terug is. Klanten willen het persoonlijke, menselijk contact terug. Dus naast ‘click’ vooral ook ‘call’ en ‘face’. Het was het zesde klantenpanel dat Luisterpunt voor Stadlander organiseerde. In 2015 stond ook een klantenpanel over Doorstroming op het programma.
|
november 2015 Online seminar ‘Als de huurder het voor het zeggen had’ Het Corporatiehuis/KWH organiseerde een webinar over het opstellen van een klantvisie en het organiseren van dialoog met de klant. Luisterpunt verzorgde het onderdeel over luisteren. Bekijk het webinar hier.
|
september 2015 Luisteren naar huurders en cliënten in klantenpanels Meer dan zestig woningcorporaties en zorgorganisaties luisterden de afgelopen jaren naar huurders en cliënten in klantenpanels van Luisterpunt. In 2015 waren dat onder andere Welbions, Wonen Limburg, Pré Wonen, deltaWonen, 3B Wonen, De Leeuw van Putten, Stadlander, Woonbedrijf ieder1 en Vidomes. De onderwerpen waren zeer divers onder andere dagelijks onderhoud, groot onderhoud/renovatie, participatie, woonwensen van ouderen, doorstroming, digitalisering, leefbaarheid en energiegedrag en –besparing.
|
juni 2015 Woonwensen van Nederlandse, Chinese en Turkse ouderen Hoe kom je erachter hoe Nederlandse, Chinese en Turkse senioren willen wonen als ze ouder worden? Door met ze in gesprek te gaan! Dat deden we voor deltaWonen, Driezorg en RIBW. Drie klantenpanels en diverse interviews leverden een rijk beeld op aan woonwensen.
|