Wat Customer Journeys kunnen betekenen voor jouw corporatie
Onderwerp Er is een klant en die heeft je nodig. Wat komt hij allemaal tegen wanneer hij een woning gaat huren? Of: Hoe ervaart jouw klant het doen van een reparatieverzoek? Welke stappen moet hij ondernemen en hoe waardeert hij deze stappen? Waar ben je als corporatie waardevol voor de klant en waar zucht de klant dat ze nu alweer een formulier in moeten vullen, contact moeten opnemen of geen antwoord ontvangen? Hoe weet je welk communicatiekanaal de juiste is?
Veel corporaties hebben de werkzaamheden prachtig beschreven in bedrijfsprocessen (het inside-out denken) maar hoe ervaart de klant deze verschillende stappen (outside-in)? Wat kan de klant vertellen over jouw bedrijfsprocessen? Waar kunnen processen efficiënter en effectiever? Hoe kunnen we de LEAN gedachten verwerken in onze processen?
Workshop Klantreizen Leer, door middel van klantreizen, in één dag van buiten naar binnen te kijken. Zelf te ervaren wat de klant ervaart. En hoe je deze manier van werken kan toepassen om je eigen organisatie te versterken, te stroomlijnen. De klantreis methode maakt het mogelijk om in korte tijd jezelf en je collega’s bewust te maken van de klantervaring.
Voor wie? De Workshop Klantreizen is bedoeld voor medewerkers van woningcorporaties die zich bezig houden met klantgerichtheid, procesoptimalisatie en kwaliteitszorg, zoals beleids- en communicatiemedewerkers, marktonderzoekers en managers.
Programma Tijdens de middag leer je:
- Wat een klantreis is
- Hoe deze meerwaarde kan opleveren voor jouw organisatie
- Onderga je zelf een klantreis
- Ga je terug naar je werk met een rugzak vol ideeën die je organisatie kunnen helpen haar bedrijfsresultaat duurzaam te verbeteren en de klant tevredenheid te vergroten.
Een interactieve dag waarin jezelf een klantreis gaat maken met boordevol voorbeelden uit de corporatiepraktijk.
Waar en wanneer? 15 maart en 21 juni 2018 in Arnhem.
Organisatie Aan de workshop nemen maximaal vijftien personen deel. De kosten bedragen 295 euro per persoon exclusief 21% BTW (inclusief heerlijke lunch en cursusmateriaal). Informatie en aanmelding:
Luisterpunt tel.(0343) 411 840
www.academievoorklantgerichtheid.nl
Download het verslag van de Workshop Klantreizen van:
|
15 maart 2018
|
|
16 maart 2017
|
|
21 november 2016
|
|
28 juni 2016
|
|
24 september 2015
|
|
26 maart 2015
|
|
|
|